جرثقیل چیست ؟ (2)

جرثقیل چیست ؟ (2)




  1. جرثقیل دروازه ای: این جرثقیل معمولا در فضای باز استفاده شده و روی دو پایه ساخته می شود.این نوع جرثقیل روی یک پل که بر روی زمین نصب شده، حرکت می کند. این جرثقیل ها در اسکله ها و بنادر و سایت های کارگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  1. جرثقیل بازویی: جرثقیل بازویی بر روی پایه قرار دارد و توسط یک بازو عمل باربرداری را انجام میدهد. این جرثقیل معمولا در ایستگاه های کاری و مونتاژ مورد استفاده قرار میگیرد.

 

Tesla Crane

 

  1. جرثقیل شنی: جرثقیل شنی بوسیله تسمه های نصب شده در زیر ماشین و با استفاده از یک مکانیزم باربرداری در مناطق که خاک نرم و شنی دارد عملیات باربرداری را انجام می دهد.

 

  1. جرثقیل هوایی: این نوع جرثقیل ها را Sky Crane نیز می گویند. آن ها شبیه هلیکوپتر بوده و عمل بار برداری های بزرگ را انجام می دهند. این جرثقیل در مکان هایی که دسترسی به آن ها از طریق زمین دشوار است عملیات جا به جایی یا ساخت را انجام میدهند. این جرثقیل قابلیت پرواز داشته و این بدان معناست که قابلیت رسیدن به هر مکان را دارد.

 

  1. جرثقیل هیدرولیک: جرثقیل هیدرولیک می تواند از نظر طراحی ساده بوده ولی قادر به انجام کارهای دشوار است. این جرثقیل در عرض چند دقیقه قادر است تجهیزات و بارها را جا به جا کند.

 

Tesla Crane

 

  1. جرثقیل عرشه: نوع نسبتا جدید جرثقیل می باشد که می تواند بصورت 360 درجه کامل بچرخد و بسیار منعطف و قابل حمل تر است. اندازه کوچک آن باعث می شود به راحتی در فضاهای محدود کارکند.

 

  1. جرثقیل شناور: این جرثقیل ها بر روی یک کشتی یا قایق نصب می شود و برای پروژه های دریایی یا بنادر و یا سکوهای نفتی استفاده می شود. این جرثقیل دارای تاریخچه ای به قدمت قرون وسطی هستند.

 

  1. جرثقیل حمل توده (سنگ): این جرثقیل ها در بنادر به منظور جایگذاری مواد با حجم زیاد مانند زغال سنگ و مواد معدنی در داخل کشتی ها استفاده می شود و به جای قلاب در انتهای آن ها یک ابزار تخصصی که از مکانیزم چنگک استفاده می کند، بهره می برند.

 

  1. استاکر کرین: این جرثقیل مانند یک ماشین خودکار است که مکانیزم شبیه لیفتراک استفاده می شود و عمدتا برای ذخیره سازی در انبارها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

Tesla Crane

 

  1. جرثقیل خط راه آهن: این جرثقیل ها بر روی ریل حرکت می کند و برای ساخت خطوط راه آهن تعمیر و نگهداری استفاده می شوند.

 

  1. جرثقیل بندری: این جرثقیل ها در مناطق بندری و برای بارگیری و تخلیه کشتی ها استفاده می شود. جرثقیل های بندری دارای کنسول های بلند بوده که آن ها را قادر می سازد بار را دورتر از مرکز خود برداشته و جا به جا کنند.

 

  1. جرثقیل جلوکشی: از مکانیزم خاصی در این جرثقیل استفاده می شود که قلاب در یک سطح ثابت می ماند و حرکت بالا و پایین بازو می تواند بار را انتقال دهد. این جرثقیل ها در کشتی سازی کاربرد دارد.

 

Tesla Crane


ارتباط با ما