جرثقیل سقفی تک پل آویز

جرثقیل سقفی تک پل آویز




جرثقیل سقفی تک پل آویز (snspension)

 

Tesla Crane

 

جرثقیل های آویز معلق معمولا بصورت تک پل و در ظرفیت های کم ساخته می شوند. خاص ترین نوع این جرثقیل ها، در صنایع هواپیما سازی استفاده می شوند. جرثقیل سقفی آویز به لحاظ ساختاری معمولا به صورت یک پل ساخته شده از ورق فولادی و یا تیرآهن استاندارد طراحی و ساخته می شود. جرثقیل های سقفی آویز به صورت آویز در زیر تیرهای حمال حرکت می کند.
این جرثقیل ها بیشترین عرض سالن را پوشش داده و در سالنهایی که ستون های فلزی ندارند نیز قابل نصب و بهره برداری است. این جرثقیل ها در محل هایی استفاده می شوند که بارگذاری برروی ستون های سالن مقدور نباشد. تیرهای حمال سالن در سقف نصب شده و جرثقیل بصورت آویززیر این تیرها حرکت می کنند. جرثقیل سقفی تک پل آویز بیشترین دسترسی قلاب به کناره های سالن را میسر میسازد.
این نوع جرثقیل سقفی مشابه با نوع رونشین است اما یک تفاوت مهم این دو نوع را از یک دیگر متمایز می کند؛ در نوع جرثقیل سقفی تک پل آویز، جرثقیل از زیر تیر حمال آویز شده و روی لبه بال پایین تیرها حرکت می کند. ظرفیت این نوع جرثقیل سقفی زیر تن است و در محیط‌های مناسب خود میتوان بالاترین بهره را از آن برد. یکی از برتری های جرثقیل سقفی تک پل آویز این است که شما می توانید در محیط هایی که امکان نصب تیرهای حمال و یا ستون را ندارید از این نوع جرثقیل استفاده را داشته باشید.

 

Tesla Crane

 

مزیت های جرثقیل سقفی تک پل آویز:

  1. هزینه ساخت جرثقیل سقفی تک پل آویز پایین است و نسبت به مدل های دیگر مقرون به صرفه تر است.
  2. سرعت تولید با جرثقیل سقفی تک پل آویز در کارخانه و یا کارگاه ها بسیار بالاست.
  3. این نوع جرثقیل ها را می توان حتی در سقف های کوتاه نیز نصب و استفاده کرد.
  4. در سالن های بزرگ و عریض قابلیت نصب چندین جرثقیل سقفی آویز در عرض سالن می باشد.
  5. وزن سازه کم و ابعاد کوچک و نصب سریع از ویژگی‌های خوب جرثقیل سقفی تک پل آویز بوده و باعث می شود تا به سازه کوچکتری نیاز باشد.
  6. اگر جرثقیل سقفی تک پل آویز را به صورت کنسول دار نصب کنید به فضای خارج از دهانه نیز دسترسی دارید.
 
 


ارتباط با ما