جرثقیل سقفی تک پل

جرثقیل سقفی تک پل




جرثقیل سقفی تک پل:

این نوع جرثقیل قابل استفاده در محیط های داخلی سوله ها، سیلوها و سالن ها است و ظرفیت انتقال متریال تا 20 تن را داراست. این نوع جرثقیل ها در سوله هایی که عرض آن ها حداکثر 25 متر باشد، (در موارد خاص می توان با ظرفیت بیشتر و عرض بیشتر طراحی و ساخت آن را انجام داد) می تواند نیاز کارفرما را با بهترین و بالاترین کیفیت تامین کند. از این نوع جرثقیل های سقفی در صنعت های کوچک و برای انتقال متریال، اجسام و بارها با حجم پایین و در عرض کم استفاده می شود. جرثقیل سقفی تک پل بهترین گزینه برای سالن های تا 20 متر و ظرفیت باربرداری تا 10 تن می‌باشد، ولی امکان ساخت این نوع جرثقیل ها تا دهانۀ 40 متر می‌باشد.
هزینه نگهداری و تعمیرات جرثقیل سقفی تک پل نسبت به جرثقیل سقفی دو پل پایین تر است و بازرسی های دوره ای مطابق با برنامه ریزی هر سازمان ونسبت به بهربرداری از این نوع جرثقیل ها  به طور معمول هر 6 ماه یک بار می‌بایست صورت پذیرد.
 ساختار جرثقیل سقفی تک پل به صورت یک تیر است، که از ورق یا از تیرآهن های استاندارد ساخته می شود که این تیر از دو طرف به دو راهبر متصل شده است. بالابرها به بال پایین جرثقیل سقفی آویز می شود و عمل باربرداری و انتقال متریال یا تجهیزات را در داخل سالن و یا سوله انجام می‌دهند.

 

tesla crane

 

می توان در بالابرها از تجهیزات زیر استفاده کرد:

  1. مگنت
  2. چنگک
  3. شاهین و....
 

tesla crane

 

مزایا جرثقیل های سقفی تک پل:

  1. این نوع جرثقیل سقفی وزن پایینی تری نسبت به جرثقیل سقفی دو پل دارد.
  2. نسبت به جرثقیل سقفی دو پل هزینه آن پایین تر است.
  3. محدودیت های جرثقیل سقفی تک پل کمتر از دو پل است.
  4. هیچ محدودیتی در حمل و انتقال این نوع جرثقیل ها وجود ندارد.
  5. در صورت نیاز به تعمیر به راحتی وینچ بالابر در دسترس است.
  6. هیچ محدودیتی در نصب تجهیزاتی اعم از چنگک/ کابین/ مگنت و... وجود ندارد.
  7. سطح پوشش حداکثری در کناره ها
 


ارتباط با ما